Jeżeli otwierasz biuro ubezpieczeniowe bądź już masz swoje biuro, przeczytaj o niezbędnych elementach
wyposażenia i wystroju…
PRZESTRZEŃ
Przestrzeń to najważniejszy element na który należy zwrócić uwagę w biurze.
Powinna być na tyle duża, żeby zapewnić klientom
komfort przebywania u Ciebie.
W związku z powyższym zwróć proszę uwagę, żeby biuro miało więcej przestrzeni
niż tylko na biurko agenta i krzesło klienta. Może to być trochę klaustrofobiczne. Przebywanie w biurze, które ma 5 m2
nie jest przyjemne - klient czuje się przytłoczony oraz nie jest mu zapewniona elementarna przestrzeń osobista.
Ustaw meble w ten sposób, żeby wygospodarować miejsce dla siebie i klientów. W liczbie mnogiej. Przy biurku powinny
znajdować dwa krzesła ponieważ klienci przychodzą często w parach. Nie ma nic gorszego od klienta stojącego komuś nad
głową i zerkającego za ramię a w dodatku chodzącego po całym biurze. To zdezorganizuje Twoją pracę oraz
zmniejszy efektywność ale za to zwiększy rozproszenie.
W związku z powyższym umieść także (oczywiście w miarę możliwości) kanapę dla klientów oczekujących.
Jest to rzecz nieoceniona jeżeli "nawarstwią" się klienci a zdarza się to w ściśle określonych godzinach…
Jeżeli masz jeszcze miejsce pamiętaj o wygospodarowaniu przestrzeni dla dzieci z którymi przychodzą klienci.
Nie jest to duża inwestycja a zwróci się komfortem Twojej pracy oraz spokojem w biurze. Naprawdę warto, szczególnie,
że klienci docenią taki mały element wystroju w którym mogą spokojnie zostawić swoje pociechy na czas załatwiania
swoich spraw.
WYPOSAŻENIE
Do wyposażenia, którego będziesz potrzebował(a) należy:
biurko;
krzesło dla Ciebie i klientów;
kanapa dla oczekujących klientów;
stolik dla klienta przy kanapie;
drukarka;
komputer;
szafka na dokumenty;
artykułu biurowe wszelkiego typu.
Do wyposażenia, które zwiększy Twoją wygodę i wygodę klientów należą:
ekspres do kawy;
miejsce do zabawy dla dzieci;
dystrybutor z wodą;
materiały marketingowe dla klientów;
materiały do czytania dla klientów;
Będziesz ekstra, jeżeli dodatkowo będziesz dysponował(a):
drugim monitorem dla klienta;
telewizorem z wyświetlanymi informacjami dotyczącymi ubezpieczeń;
tabletem do zawierania ubezpieczeń zdalnych;
osobnym telefonem do zgłaszania szkód przez klientów w TU.
WYGLĄD
Wygląd biura zależy oczywiście od Twojej koncepcji i Twojego gustu. Ten element pominę ponieważ w zasadzie wszystko
co będzie estetyczne i nieinwazyjne dla klienta będzie pasowało.
Musisz jednak pamiętać o kilku bardzo ważnych
elementach:
czystość, nie pozwól sobie na brud i nieporządek w biurze;
porządek na biurku, nie pokazuj klientom danych innych klientów;
kolory nieprzytłaczające klientów, np. nie jest dobrym pomysłem pomalowanie całego biura na czarno bądź wywieszenie
wszędzie plakatów z „Gwiezdnych wojen”;
unikaj treści kontrowersyjnych: ulubione partie polityczne, kalendarze z gołymi paniami
(Tak, widziałem takie coś w biurze),
książki o charakterze ksenofobicznym i nacjonalistycznym
(tak, też takie coś widziałem);
pamiętaj o przestrzeganiu RODO i zamykaniu wszystkich dokumentów z danymi wrażliwymi w szafkach;
unikaj chaosu i zbyt dużej liczby rzeczy na biurku;
płyn do dezynfekcji jest teraz elementarnym elementem wyposażenia biura, można już teraz dostać bardzo estetyczne
opakowania, które urozmaicą wygląd biura
LOKALIZACJA
Jest to temat rzeka. Ile osób tyle opinii. Jestem w stanie powiedzieć, że lokalizacja nie odgrywa w obecnym czasie aż
tak istotnej sprawy jak jeszcze kilka lat temu. Poza tym samodzielnie można zauważyć, że całkiem nieźle funkcjonują
biura zarówno w centrum jak i na najdalszych peryferiach miasta…
ILU KLIENTÓW WEJDZIE DO BIURA W CIĄGU DNIA?
Niestety nie wiadomo. Może się zdarzyć, że klientów „z ulicy” będzie dziesięciu a może się zdarzyć, że przez miesiąc
czy dwa zupełnie nikt nie wejdzie. Bywa różnie.
Jeżeli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę, to klienci muszą się
przyzwyczaić, gdzie znajduje się Twoje biuro i że w ogóle tam jesteś. Jeżeli jesteś agentem od kilku, kilkunastu
lat może się zdarzyć, że do biura w ogóle nikt nie przychodzi z ulicy ponieważ masz już swoją bazę, która poszerzana
jest organicznie za pomocą poleceń.
Obecnie często biuro ubezpieczeniowe jest miejscem gdzie możesz zaprosić klienta na spotkanie i podpisanie umowy a
coraz rzadziej jest to miejsce dzięki któremu zdobywa się klientów. Taka oznaka czasów…