Terminal płatniczy w pracy pośrednika ubezpieczeniowego. Konieczność czy zbędny luksus? Kiedy bezwzględnie trzeba
a kiedy zdecydowanie nie trzeba…
KONIECZNOŚĆ
Bezwzględna konieczność posiadania terminala płatniczego istnieje w jednym, jedynym przypadku: posiadanie własnego
biura stacjonarnego.
Jeżeli masz biuro w którym fizycznie urzędujesz, to koniecznie zainwestuj w terminal płatniczy.
Jeżeli zadajesz
sobie to pytanie, to poniżej wybierz sobie jedną z odpowiedzi:
konkurencja posiada terminale płatnicze, taka jest prawda;
w dzisiejszych czasach praktycznie wszędzie istnieje możliwość płacenia kartą lub BLIKiem;
zwiększa Twoje bezpieczeństwo, zarówno fizyczne jak i to finansowe;
upraszcza rozliczenia z Towarzystwami;
pieniądze znajdują się od razu na Twoim rachunku bankowym;
klienci tego od Ciebie oczekują.
KIEDY TERMINAL NIE JEST POTRZEBNY
Także tutaj istnieje lista sytuacji, kiedy nie będzie konieczności zaopatrzenia się w terminal płatniczy:
jeżeli nie prowadzisz biura stacjonarnego, w tym przypadku daruj sobie terminal ponieważ będzie tylko dodatkowym
i w dodatku zbędnym kosztem;
jeżeli dopiero otwierasz biuro ubezpieczeniowe (jeżeli nie otworzysz biura w centrum miasta lub przy wydziale
komunikacji nie licz na to, że klienci będą przychodzili do Ciebie przez cały czas, przez pierwszy miesiąc
możesz nie uświadczyć żadnego klienta);
jeżeli zajmujesz się sprzedażą tylko ubezpieczeń życiowych;
w sytuacji kiedy masz tylko dwa czy trzy Towarzystwa ubezpieczeniowe na pokładzie i istnieje tam możliwość
płatności BLIKiem.
CZY TERMINAL JEST DROGI?
Ceny posiadania terminali wahają się od ryczałtu ok.70 zł/m-c do procentowej wartości przyjmowanych wpłat, co
oscyluje w granicy do 200 zł/m-c. Czy to jest drogo czy nie?
Na to pytanie należy odpowiedzieć sobie
samodzielnie, biorąc pod uwagę liczbę stałych miesięcznych abonamentów i wydatków. Dla jednej osoby będzie to
kwota nie do przeskoczenia a dla innej niezauważalna kwota znikająca z konta samodzielnie.
SKĄD WZIĄĆ TERMINAL?
Lista możliwości jest tak naprawdę niewielka. W zasadzie istnieją trzy:
multiagencja ubezpieczeniowa, która pomoże Ci dokupić terminal. Zwykle multiagencje mają podpisane umowy z
dostawcami i oferują całkiem niezłe warunki;
Towarzystwa ubezpieczeniowe często oferują zakup terminala na preferencyjnych warunkach;
samodzielne kupno terminala u jednego z dystrybutorów, których w internecie można znaleźć całkiem sporo.
NA CO ZWRACAĆ UWAGĘ PRZY ZAKUPIE TERMINALA?
Jeżeli terminal jest na zasadzie ryczałtu:
czy istnieje maksymalna kwota operacji po której ryczałt
nieoczekiwanie może się zmienić w procent od transakcji;
czy istnieje minimalna kwota operacji do zrealizowania;
czy istnieje kwota operacji po której zmienia się cena posiadania terminala;
nowoczesność terminala – im technologia jest nowsza, tym terminal działa stabilniej i ma większe możliwości
personalizacji, np. indywidualny napis na paragonie czy możliwość skanowania kodów kreskowych polis, co
pomaga w późniejszym rozliczeniu wpłat;
bezprzewodowość terminala, przydaje się zwłaszcza jeżeli z jednego urządzenia korzysta kilku pracowników;
kontrowersyjnie ale także wygląd, terminal, który rzuci się w oczy klientowi powoduje większą rozpoznawalność
marki i zapamiętanie Twojego punktu.