Port ubezpieczeń

Co zrobić z przyjętym wypowiedzeniem?


W swojej codziennej pracy jako agent ubezpieczeniowy na pewno spotykasz się bądź będziesz spotykać się z dokumentacji rezygnacji klientów z ubezpieczenia. Szczególnie chodzi mi o rezygnację z ubezpieczeń obowiązkowych - szczególnie ryzyka OC. W związku z powyższym na pewno zastanawiasz się co z takimi dokumentami należy zrobić oraz jakie kroki należy podjąć taki dokument dostając.

CZY MUSZĘ PRZYJĄĆ DOKUMENT OD KLIENTA?


Pierwsza ważna informacja jest taka, że jako pośrednik ubezpieczeniowy należy taki dokument od klienta przyjąć, o ile masz oczywiści podpisaną umowę z danym Towarzystwem Ubezpieczeniowym. Jeżeli umowy nie masz podpisanej, nic Ciebie nie obliguje do takiego zachowania, możesz jedynie klientowi doradzić, co ma zrobić - na pewno wpłynie to na pozytywny odbiór Ciebie jako profesjonalisty(tki). Dlaczego taki dokument jako pośrednik współpracujący musisz przyjąć? No cóż, najczęściej obliguje Ciebie do tego umowa podpisana z danym Towarzystwem, pamiętaj, że jako pośrednik reprezentujesz Towarzystwo, a nie klienta. Oczywiście działasz na korzyść i rzecz klienta ale oficjalnie reprezentujesz Towarzystwo. Także dokument należy przyjąć.

CO DALEJ?

Dobrze, mam dokument w ręku, co mam z nim zrobić? Po pierwsze:
potwierdzić klientowi swoją pieczątką z imieniem i nazwiskiem oraz numerem RAU przyjęcie dokumentu (Jeżeli nie wiesz gdzie znaleźć swój numer, zajrzyj tutaj, możesz się odnaleźć i sprawdzić swój numer). Jeżeli nie masz numeru na pieczątce, napisz go odręcznie. Wstaw swój podpis oraz datę przyjęcia. To bardzo ważne dla klienta, ponieważ ma potwierdzenie, że taki dokument złożył.
Następnie taki dokument należy przekazać do Towarzystwa Ubezpieczeń.

W jaki sposób?


PODSUMOWANIE


Jak widzisz przyjęcie wypowiedzenia od klienta nie jest niczym skomplikowanym. Jest to rutynowa czynność wykonywana przez pośredników ubezpieczeniowych niemal każdego dnia.

Jeżeli nie znasz adresu e-mail do wysłania dokumentu, nie wiesz jak obsłużyć w aplikacji Towarzystwa przyjęty dokument - nie przejmuj się, każdy się uczy a aplikacje zmieniają się często - są unowocześniane i coraz bardziej intuicyjne. W przypadku problemów zadzwoń do Twojego Menedżera Sprzedaży. On na pewno Ci podpowie jak złożyć dokument, gdzie i jak go wysłać. To w sumie jego praca.
Tobie życzę owocnej obsługi wypowiedzeń i żeby każdy klient rezygnował ponieważ zawiera nowe ubezpieczenie właśnie u Ciebie!.